10 RESULTS
Avishay

Riskgpt- an AI risk advisor, built with AI, for managing AI risk (ENG)

I built riskgpt, an AI risk management tool, using AI. In this talk, I will give an intro to why would anyone want to manage such risks (beyond compliance) and my take on how to perform such an assessment, that was built into riskgpt. The talk will emphasize what AI’s are good for and how they can be used to assist humans performing risk assessments and how to compose a cutting edge technical stack, even if you’re not a cutting edge technician.

Annika

Workshop // Empatisk kommunikation för hållbara samarbeten – en introduktion till Nonviolent Communication (SV)

Hur bygger vi motståndskraft – inte bara i våra system, utan även i våra team och samarbeten?

I takt med att IT-arkitekturen möter ökade krav på hållbarhet, transparens och etik, ställs även högre krav på vår förmåga att kommunicera effektivt, hantera spänningar och bidra till långsiktigt hållbara samarbeten. Den här workshopen erbjuder en introduktion till Nonviolent Communication (NVC) – ett väletablerat förhållningssätt och verktyg för att navigera i komplexa mellanmänskliga sammanhang.

Under två pass om 90 minuter får du som deltagare:

en teoretisk förståelse för NVC:s grundprinciper och tillämpning i professionella sammanhang
insikt i hur empatiskt lyssnande och tydlig ärlighet kan stärka teamets samarbetsförmåga
träna på att hantera konkreta, utmanande situationer ur din yrkesvardag med hjälp av NVC
Workshopen kombinerar teori med praktisk tillämpning och är utformad för att vara direkt relevant för dig som verkar i roller där dialog, ledarskap och komplexa beslutsprocesser är en del av vardagen. Fokus ligger på att bygga motståndskraft inte bara i arkitekturen – utan i de människor som bär den.

När organisationen blir en möjliggörare för mål och strategier (SV)

För att lyckas och vara framgångsrik i dagens tuffa affärsklimat behöver organisationen designas som en möjliggörare för våra mål och strategier. Det gäller såväl utformningen av den organisatoriska strukturen som hela den operativa modellen.

En hållbar organisation besitter förmågan att utveckla sig i samma riktning som affären och verksamheten. Det innebär att vi måste ha förmågan att både se och förstå utvecklingen ur ett organisatoriskt perspektiv men framförallt ha förmågan att agera på de insikterna för att realisera hela den organisatoriska lösningen.

Den här presentationen tar utgångspunkt i ett arbetssätt för modern organisationsdesign där vi utforskar dagens krav på organisatoriska lösningar och delar metodik för att designa hela den operativa modellen. Den lyfter nyckelfrågor och framgångsfaktorer för att säkerställa att organisationen har rätt förutsättningar och förmåga att utvecklas i linje med verksamhetens mål och strategier.

Workshop // Architecting for Sustainability with the SAF Toolkit (ENG)

Including sustainability concerns in software architecture design decision-making is becoming imperative. In this hands-on tutorial, we will explain the notion of software sustainability and how software architecture can be pivotal to design for sustainability, setup up metrics and measures, and ultimately create an incremental process of design, measurement, and monitoring, and reassess past decisions so that the target sustainability goals can be achieved. To this aim, the tutorial will teach the sustainability assessment framework (SAF) toolkit, an open source toolkit for software sustainability design and sustainability-quality assessment.

Robert och jakob

Ethics and Data Security in the Age of AI (ENG)

Building a public-facing chatbot powered by Large Language Models (LLMs) comes with some unique challenges, ensuring responses are accurate, grounded, and aligned with ethical guidelines and business regulations.
In this session, we’ll explore how we leveraged Azure OpenAI to create a customer chatbot that ”plays nice” taking into account aspects like EU AI Act and highly regulated business requirements.
Some key takeaways:
– Grounding responses with confidence: How we leveraged external data sources, content moderation, and prompt engineering to ensure the chatbot consistently delivers accurate and grounded responses.
– Preventing harmful interactions, techniques for mitigating risks of the chatbot engaging in inappropriate or harmful conversations, including ethical considerations.
– Automating Evaluation Pipelines: How we developed automated systems to evaluate chatbot responses, ensuring measurable improvements and avoiding regressions when updating prompts or models.
– Architectural decisions and Azure services that we used to create a scalable and resilient chatbot solution.
– Lessons learned from real world usage